wtorek, 27 listopada 2012

PODRÓŻ POŚLUBNA MARTY I BOLKA MUSZYŃSKICH

23 września 2011 odlot planowo 15:20 ale było kilka minut opóźnienia ;/
No to lecimy, jesteśmy nad St.Jean de luz(Hiszpania), temp. powietrza na zewnątrz:-68, godz.18:14, jeszcze jakieś 50 min.lotu., 616 mil do Lizbony.
                                                                         Lizbona

godzina 0210 Sal, czyli 0510 Cieszyn.
Na lotnisku Bolek zagadał do pary z Szwajcarii, gadają po niemiecku no i w sumie jesteśmy  w hostelu do którego przyjechaliśmy taksówką. Nasi nowi znajomi jadą dalej na wyspy św. Tomasza i Księżyca- odjechana nazwa ;-)
W miedzy czasie zwiedziliśmy w przerwie między lotami Lizbonę, a raczej trzeba by powiedzieć że przelecieliśmy ją, no dobra raczej przejechaliśmy autobusem z lotniska do centrum, zobaczyliśmy najstarszą windę, skośny tramwaj i na przystanku powrotnym spotkaliśmy dwie ... polki pytające o odjazd autobusu.

24.09. po śniadaniu, 9:31, PL 12:31
zjedliśmy śniadanie z nowymi znajomymi Szwajcarami, do tego dali nam skosztować ichniego sera,pyszny śmierdziuch. Szkoda bardzo że tak mało przygotowaliśmy pamiątki z Polski dla tutejszych czy też dla napotkanych ludzi.

a tak to no cóż, spędziliśmy pierwszą noc na Czarnym kontynencie, dociera to do nas tak powoli jak świadomość małżeństwa...
do 1200 mamy zdać pokój więc wybieramy się na 2-3 godz. zwiedzanie Espragos.
                                                                           Espragos
wspomnienie ciekawe z przylotu na Sal. Na lotnisku gdzie poznaliśmy parę Szwajcarów razem wsiedliśmy do taksówki, pojechaliśmy do Estrocoś tam, no i pan taksówkarz skręcił pod prąd, w zakaz wjazdu a żeby go nikt nie zauważył to... zgasił światła ;-D
to jak oni tu jeżdzą jest dość niesamowite, niby znaki są, no ale przecież NO STRESS ;D
do tego kiedy jest możliwość przepuszczenia pieszego (i to nie na pasach) to go przepuszczają- mają czas ;-)

Espragos
                                        znajomi szwajcarzy dalej jechali na wyspy św. Tomasza

Sal, Palmeria, g. 17oo
No to mamy za sobą pierwszą kąpiel w oceanie, oczy pieką, a ja korzystając z możliwości jakie daje netbuczek piszę sobie na plaży relację. Z Espargos poszliśmy pieszo na drogę do Palmerii odmawiając po drodze dziesiątkom osób, które chciały nas tam zawieźć. Ale w połowie drogi zrezygnowaliśmy (Marta nie czuła się najlepiej) i złapaliśmy taxi. W porcie powiedziano nam, że żaden prom dziś nie płynie, a i jutro pewnie też nie, że pewnie dopiero w poniedziałek. Tzn. tak zrozumieliśmy co nam mówili, bo prawie nikt tu po angielsku ni dudu. Przy porciku rybackim (jachty na kotwicy w zatoczce) zjedliśmy papaję (strasznie nam się rozleciała) ku uciesze dzieci, które pewnie jeszcze nigdy nie widziały, żeby ktoś nie umiał papai jeść...
Zaczepił nas jakiś chłopak i już łamaną angielszczyzną dogadaliśmy się, że promy dopiero w poniedziałek i że chcemy nocleg. gdzieś zaprowadził nas, pokój ale bez łóżka- 15 E - no to połowę tajnej niż było ostatnio. Po drodze zaczepiłem starszą parę wyglądającą na żeglarzy i umówiliśmy się, że jutro rano pożeglujemy z nimi na Boa Vista. To super! no i zaraz idziemy do Pabu dla żeglarzy na piwo, wino i co ino.